Stipendium för Fyrisskolan - Aktiviteter - Arkiv - Lions Club Upsala Disa
Hem · Arkiv · Aktiviteter · Stipendium för Fyrisskolan

Stipendium för Fyrisskolan

Möt världen på Lions ungdomsläger!

Sommaren 2013 ordnar Lions internationella ungdomsläger i Europa för ungdomar från hela världen.

Tidpunkt: Juli månad 2013

Lägrets längd: Ca 3 veckor, varav en vecka i familj

Inriktning: T.ex. sport, miljö, kultur, natur

Lägerspråk: Engelska

Kostnad: Stipendiet innebär att Lions står för kostnaderna för resa, läger och vistelse, men du behöver egna fickpengar.

Vem kan söka?

� Lions Disa inbjuder en flicka i åk 2 på Fyrisskolan att söka nyinrättat resestipendium

� Du ska vara intresserad av att möta nya människor

� Du ska vara nyfiken på att lära känna andra kulturer

� Du ska förstå och göra dig förstådd på engelska

Lions är en internationell hjälporganisation. Under din lägervistelse ska du vara beredd att berätta om din sponsorklubb, Lions Club Upsala Disa.

Intresserad? Skriv och berätta kort om dig själv, dina intressen och varför du skulle vilja delta.

Skicka din anmälan senast den 3 december 2012 till Inger Widerlöv Nilsson e-post: ios.w.nilsson@gmail.com

Läs mer om Lions verksamhet på www.lions.se och om ungdomsläger på www.lions.se/ye/index.htm