Hem · Pressmeddelanden · 42000 kr till 4H

42000 kr till 4H

I bild: Lions Club Upsala Disas president Kristina Axell överlämnar diplomet på 42000kr till 4H:s regionkonsulent Ellen Johansson Wiss.

4H får 42000kr i gåva av Lions.

Lions Club Upsala Disa skänker 42 000 kr till 4H i Uppsala. Pengarna har samlats in genom försäljning av Julgåvan 2023 till företag och privatpersoner. Julgåvan är Lions Club Disas viktigaste insamlingar under året. Hittills har klubben har delat ut 616 000 kr till forskning och till barn och ungdom med behov av särskilt stöd. Insamlingsmålen har alltid lokal anknytning.

- Gåvan är ett viktigt tillskott i vår verksamhet och kommer att ge barn och ungdomar möjlighet att lära om djur och natur, ta eget ansvar och skapa en meningsfull fritid säger 4H:s regionkonsulent Ellen Johansson Wiss.

Lions är en av världens största hjälporganisationer med 1,4 miljoner medlemmar i 200 länder. Lions organisation och administration betalas helt av medlemsavgifter. Alla insamlade medel går oavkortat till ändamålet, läs mer på http://www.lions-club-upsala-disa.se och https://www.lionsclubs.se/

Kontakta Inger Widerlöv Nilsson 070 795 69 08 om ni önskar mera information