Hem · Verksamhet · Författarbesök

Författarbesök

Författaren Danny Wattin berättar om sitt författarskap på oktobermötet.

Danny berättade om sin väg till att bli författare, inom skolvärlden, musikal och projekt. Idag kombinerar han författandet av böcker med teatertexter mm, och ibland arbete mot kunder.

För Danny personligen har Herr Isakowitz skatt haft störst betydelse. Den är en sann historia om en ”skattjakt” han gjorde med min 69-årige far och min 9-årige son för att hitta de värdesaker, som hans farfarsfar grävde ned på sin tomt i Tyskland, innan han deporterades. Alla Dannys mor- och farföräldrar var tyska judar som överlevde förintelsen och på olika sätt lyckades ta sig till Sverige. I boken berättar han deras historier och försöker förstå hur det som drabbade dem och deras familjer har format dem och oss i nästkommande generationer.

Danny valde att ge sitt ”arvode” till Lions projekt Water Means Life. Som avslutning fanns hans böcker att köpa och alla gick åt, så han var mycket nöjd med besöket hos Disa!